تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 12:56
کد خبر: 516549

ایجاد کمیته رسیدگی به پرونده دانشجویان دارای مشکل در دانشگاه‌ها/ با دانشجویان نسل z مواجهیم

ایجاد کمیته رسیدگی به پرونده دانشجویان دارای مشکل در دانشگاه‌ها/ با دانشجویان نسل z مواجهیم

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیته رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان دارای مشکل گفت: با توجه به تحولات کشور درخصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته رسیدگی به این قبیل دانشجویان ایجاد شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید حبیبا در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با آغاز سال تحصیلی همزمان شده است، گفت: حضرت آقا همواره تاکید دارند دانشجویان باید احساس کنند کرامت و عزت آنها در دانشگاه حفظ می‌شود. پس دانشگاه‌های ما باید جای امنی برای دانشجویان باشد. بنابراین دانشجویان ممکن‌است دچار چالش انضباطی شوند ولی اینها فرزندان ما هستند و باید معاونان دانشجویی توجه جدی به آنها داشته باشند. تقاضا دارم با توجه به تحولات کشور و فرمایشات ریاست جمهوری درخصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته ایجاد شود ما بتوانیم روزنه امیدی که در جوانان ایجاد شده را تقویت کرده و قوت ببخشیم.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: در حال حاضر ما با دانشجویان نسل z مواجه هستیم که متفاوت هستند بنابراین پرونده‌هایی که در کمیته انضباطی تشکیل شده قبل از بازگشایی تمهیداتی ببینید تا ما شاهد حل شدن مشکل آنها باشیم. وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان این امکان را دارند اگر مشکلی بود به آنها ارجاع دهید یک کمیته هم در وزارت علوم‌ایجاد شده است. ولی مطلوب‌تر است که خود معاونان دانشجویی این‌موصوع را مدیریت کرده و در استان این‌مشکل را حل کنند.

حبیبا تاکید کرد: بحث فضای شاداب و امیدآفرین در دانشگاه‌ها از سیاست هایی است که از قبل بوده ولی الان باید به آن بیشتر توجه شود. تلاش کنیم این فضایی که در کشور ما به وجود آمده و عمده جوانان درحال رفتن هستند را برعکس کنیم‌، ما می توانیم. بهترین مثال دفاع مقدس است،بچه های این مرزوبوم‌ توانستند در مقابل تمام دنیا بایستند.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: یکی از برنامه هایی که می‌تواند در فضای شاداب کشور موثر باشد برگزاری ورزش‌های فناورانه دانشجویی است که این‌برنامه توسط سازمان ابلاغ شده است و تقاضا دارم این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

حبیبا تاکید کرد: شناسایی دانشجویان سرآمد به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که دانشگاه‌ها دو تا پنج درصد دانشجویان را انتخاب کرده و تسهیلات در اختیار آنان قرار دهند که دانشجویان سرآمد نیز از موضوعاتی است که امید در دانشجویان ایجاد می‌کند. بنابراین  باید اجرایی کردن قانون ۶۳ ایثارگران مورد توجه باشد، پایش سلامت موضوع بسیار مهم است و آثار بسیار خوبی دارد برخی اتفاقات که ممکن است در آینده پیش آید می‌توانیم از طریق پایش سلامت شناسایی کرده و جلوی آن را بگیریم.

به گفته این مقام مسئول، از تکالیف برنامه هفتم که برای دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده است جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی است که برای کشور آثار بسیار خوبی دارد. باید توجه جدی به امور آموزشی و کیفی این دانشجویان شود. طبق روال وام دانشجویی برای دانشجویان در زمان‌مهرماه اختصاص داده شده و بسیار خوب اطلاع‌رسانی شود تا دانشجویان دچار مشکل نشوند و ثبت‌نام‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان با بیان اینکه یک‌هزار میلیارد برای تغذیه و تعمیرات به دانشگاه‌ها اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان برای تغذیه و یک‌هزار میلیارد تومان هم برای تعمیر و تجهیز توزیع شد و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است. لطفا بودجه تغذیه را برای همین تغذیه صرف کنید. سامانه‌ای هم درخصوص دانشجویان خارجی در سازمان ایجاد شده است دانشگاه‌ها در این زمینه ورود کنند. تعمیرات جزئی خوابگاه‌ها انجام شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز برنامه‌های وزیر فرهنگ با دیدار هنرمندان پیشکسوت
مومنی: وزارت کشور باید طلایه‌دار اتحاد و انسجام داخلی باشد
پژمان‌فر: سامانه تسهیلات ⁧ازدواج⁩ تا یک هفته‌ آینده باز می‌شود
گل اول الاهلی به پرسپولیس توسط کسیه +فیلم
گروسی پس از دیدار با اسلامی: به زودی به تهران سفر خواهم کرد
زمین بازی متفاوت در انتخاب استانداری یزد/ چهره‌های تکراری توانایی اداره دارالعباده یزد را ندارند
گل به خودی بازیکن الغرافه و گل اول استقلال +فیلم
چمن ورزشگاه شهر قدس سوژه عکاسی بازیکن سابق رئال مادرید
احمدیان بر افزایش پروژه‌های حمل و نقلی ایران و روسیه تاکید کرد
سفیر چین با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد
سیاری: پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» قطعی است
تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی
جوادی یگانه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد
تکذیب شایعه عدم استفاده از VAR در بازی استقلال
دنیامالی: باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۳۲ باشید
رفع فیلترینگ مجدانه در حال پیگیری است
نقشه آمریکا برای سوء‌استفاده از اقدامات اوکراین علیه ایران
پزشکیان: برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم
حرم حضرت معصومه(س) قرارگاه کنشگری بین‌المللی بانوان است
غزه گران‌ترین شهر جهان است
یمن در تصمیم‌گیری مستقل و در تولید سلاح خودکفاست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top